Verkkokauppakysely: Muotivaatekaupat tunnetaan, mutta niitä ei arvosteta

Verkkokauppakysely: Muotivaatekaupat tunnetaan, mutta niitä ei arvosteta

26.11.2015

Vaatekaupat.fi sivustollakin kärkeä vetävät muotivaatekaupat H&M, Zalando ja Nelly tunnetaan erittäin hyvin, mutta niitä arvostetaan yllättävän vähän, selviää suuresta suomalaisesta verkkokauppakyselystä.

Suomalaiset tunsivat muodin verkkokaupat todella hyvin. Kyselyn lähes 200 tunnetuimman verkkobrändin joukkoon mahtui useampia sekä kotimaisia että ulkomaisia pääasiassa verkossa mutta myös muuten toimivia muotibrändejä. Todella tunnettuja olivat esimerkisi H&M, Zalando, Nelly, Esprit, KappAhl. Kaupan alalta tunnettiin hyvin myös esimerkiksi Marimekko, Anttila, Kodin Ykkönen, Seppälä, Tokmanni ja Verkkokauppa.com.

Samassa tutkimuksessa kartoitettiin myös samojen brändien arvostusta. Yllättävää kyllä, muotivaatebrändejä ei arvostettu kovinkaan paljon, sillä arvostetuimpien listalla ensimmäinen löytyi vasta sijalla 102. Tunnettuja ja arvostettuja brändejä olivat muun muassa Yle Areena ja Ilmatieteenlaitos.

Taloustutkimus tutki syksyllä verkkobrändien tunnettuutta Suomessa. Kyselyyn vastasi 17-59 -vuotiaita netin käyttäjiä.


Takaisin

Ei yhtään kommenttia tai arvostelua. Kokemuksia? Lisää kokemuksesi.

Kokemuksia? Lisää kommentti

Kirjoita numeroina kaksisataa neljäkymmentä kolme?