Zalando aloitti varvassandaaleista - huikea menestystarina jatkuu

Zalando aloitti varvassandaaleista - huikea menestystarina jatkuu

20.11.2015

Muotijätti Zalandon huikea menestystarina alkoi niinkin pienestä ja arkisesta asiasta kuin varvastossuista, paljasti toinen Zalandon perustajajäsen Robert Gentz viime viikolla Helsingissä pidetyillä Slush-messuilla. Vaikka teknologia muuttaa muodin markkinoita, Gentz vakuuttaa Zalandon pysyvän nimeomaan muotikauppana.

Euroopan suurimassa start up -tapahtumassa Slushissa oli tänä vuonna puhumassa Suomessakin jo ilmiöksi nousseen muotikaupan isä, saksalainen Robert Gentz. Hän perusti Zalandon ystävänsä kanssa seitsemän vuotta sitten.

Moni ei tiedäkään, että Zalandon tarina alkoi varvastossuista: miehet googlailivat netistä, mitä ihmiset hakevat ja mitä he ostavat. Näytti siltä, että varvastossuista haettiin pieniä ja suuria kokoja. Näitä varten miehet perustivat verkkokaupan.

Alusta asti Zalando on tarjonnut tuotteita ennemminkin tilastojen perusteella täsmänä, kuin hakuammuntana. Teknologian hyväksikäyttö jatkuu edelleen, sillä Zalando haluaa olla muodin verkko-ostamisessa ykkösenä ja hieman muita edellä. Siksi Zalando perusti Helsinkiin teknologiakeskuksen, jossa 30 suomalaista huippukoodaria kehittelee uusia systeemejä helpottamaan muotivaatteiden ostamista.

- Ihanteena on, että on vain ostaja, tuote ja ostotapahtuma, meidän tehtävämme on yhdistää nämä kaikki. Parhaassa tapauksessa pikaostoksen voisi tehdä klikkaamalla älypuhelimella tuotteen kuvaa ja tuote olisi muutamassa tunnissa kotiovella. Tämä on jo arkipäivää Kiinassa, Gentz kertoi tavoitteitaan.

Gentz kuitenkin lupaa, että vaikka uudet, erityisesti älypuhelimelle kehitetyt, sovellukset ja tekniikat tulisivatkin, Zalando pysyy edelleen perinteisenä muodin verkkokauppana, josta laajaa tuotevalikoimaa voi selata ihan normaaliin tapaan tietokoneella.


Takaisin


Kokemuksia? Lisää kommentti

Mikä on Suomen pääkaupunki?


Siirry alkuun