Marimekko on aikaansa edellä

Marimekko on aikaansa edellä

13.10.2015

Viikonloppuna Pariisissa esiteltyä Marimerkon ensi vuoden mallistoa kehuttiin edelläkävijyydestä! Marimekko herätti Pariisin muotiviikoilla huomiota myös persoonallisuudellaan, tarinallaan, autenttisuudellaan ja vastuullisuudellaan.

Tulevaisuutta on se, että sama mekko sopii kaikille ikään katsomatta, mikä taas on ollut Marimekon idea jo aikojen alusta. Tämä on juuri se seikka, johon Pariisin muotiviikoillakin kiinnitettiin huomiota Marimekon esiteltyä kevään ja kesän 2016 mallistonsa.

Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko kertookin Kauppalehden haastattelussa, että Marimekon markkinat ovat avautumassa Euroopassa ihan uudella tavalla. Nyt ihmiset eivät pelkästään hae persoonallista designia ja muotia, vaan siinä pitää olla muutakin. Pitää olla vastuullinen suunnittelu ja tuotanto, persoonallisuus, vahva tarina, eettinen ja demokraattinen muotoilukäsitys sekä aito ja merkityksellinen brändi. Nämä kaikki Marimekolla on ollut koko sen olemassaolon ajan.

Nyt Marimekko aikoo tosissaan satsata Euroopan markkinoihin. Marimekko avasi uudet verkkokaupat lähes kymmenessä eri Euroopan maassa ennen Pariisin muotiviikkoja. Tarkoitus on laajentaa verkkokauppaa Euroopassa, sillä Suomessa verkkokaupan osuus on kasvanut Marimekon myynnistä todella vauhdilla.

Alahuhta-Kaskon mukaan koko Marimekon designfilosofia perustuu suomalaiseen arvomaailmaan, jolla on ainakin toistaiseksi ollut kova kurssi maailmalla. Näin Marimekon mahdollisuudet uusilla muotivaate ja design markkinoilla ovat vahvat.


Takaisin


Kokemuksia? Lisää kommentti

Kirjoita numeroina kaksisataa neljäkymmentä kolme?


Siirry alkuun