Tommy Hilfiger: Muoti merkitsee naiselle enemmän kuin miehelle

Tommy Hilfiger: Muoti merkitsee naiselle enemmän kuin miehelle

06.10.2015

Muodin klassikko, amerikkalainen Tommy Hilfiger, vinkkaa miehiä seuraamaan mieluummin pukeutumisessaan klassista linjaa kuin juoksemaan joka trendin perässä. Tällöin koko vaatekaappia ei tarvitse uusia joka sesonkina vaan muutama tarkoin harkittu vaatekappale riittää. Naisille taas muodilla on usein laajempi merkitys elämässä.

Tommy Hilfigerin tarina on kuin amerikkalaisesta legendasta: 18-vuotiaana perustettu ensimmäinen halpavaatekauppa, joka meni konkurssiin, oma muotisuunnittelutoimisto, josta sittemmin monien vaiheiden jälkeen tuli yksin maailman tunnetuimmista. Tämän takia Tommy Hilfigeriä kuunnellaan tarkasti muodin kentällä. Toki vaikuttavalla, vaikkakin hiljaisella ja pienellä, olemuksellaan sekä erittäin tyylikkäällä pukeutumisellaan ja hyvällä johtamistavallaan Hilfiger on vaikuttanut niinikään asiaan.

Yli kuusikymppinen periamerikkalaisen tyylin ikoni esiintyi vastikään medialle firman Lontoon showroomissa, missä Kauppalehdenkin toimittaja oli paikalla. Hilfiger antoi tiedotustilaisuudessa muun muassa miehille vinkkejä pukeutumiseen. Nämä vinkit olivat jokseenkin samoja, mitä Hilfigerin muotisuunnittelutoimisto noudattaa: älä juokse jokaisen trendin perässä, vaan satsaa mieluummin muutamaan klassikkoon!

Tämä tarkoittaa Hilfigerin mukaan sitä, että miehen ei kannata uusia koko vaatekaappinsa sisältöä joka sesonkina, vaan mieluummin päivittää sitä muutamalla laadukkaalla vaatekappaleella, kuten pikkutakilla tai siistillä paidalla. Omassa pukeutumisessaan Hilfiger luottaa klassiseen amerikkalaiseen tyyliin, raitoihin ja cooliin baseball-takkiin.

Naisten vaatekaappi taas pitääkin uudistua aika ajoin, sillä Hilfigerin mukaan muoti on naisille jotain paljon enemmän kuin miehille. Naisille muoti on osa elämää, mutta miehille sillä ei ole yhtä suurta merkitystä. Naisten pitää saada uudistaa vaatekaappinsa paljon tiheämmin kuin miesten.

Tommy Hilfiger on tunnettu laatumerkki, joka on kuitenkin kaikkien tavoitettavissa, ei siis ole hintatasoltaan ylintä luksusluokkaa. Itse muotisuunnittelijan mukaan taantumavuodet ovat suorastaan kasvattaneet myyntiä, sillä taantumassa ihmiset ostavat ehkä vähemmän mutta mieluummin laatua.


Takaisin


Kokemuksia? Lisää kommentti

Kirjoita numeroina kaksisataa neljäkymmentä kolme?


Siirry alkuun