Zalando muotikaupan ykkönen Suomessa, luvassa nopeammat toimitukset

Zalando muotikaupan ykkönen Suomessa, luvassa nopeammat toimitukset

17.08.2015

Zalando nappasi ison siivun suomalaisesta vaatteiden verkkomyynnistä viime vuonna, sillä saksalaisella muotiketjulla oli Suomessa kolme miljoonaa asiakasta. Yhtiö aikoo tänä vuonna panostaa Suomen markkinoihin vielä lisää.

Kun Zalando tuli muutama vuosi sitten Suomen verkkokauppamarkkinoille rymisten, kaikki odottivat jotain suurta. Suurta Zalandosta tulikin, ei välttämättä ihan niin nopealla aikataululla kuin yhtiössä ajateltiin, mutta melko nopeasti kuitenkin. Muutamassa vuodessa Zalando on napannut ison osan suomalaisesta muotikaupasta, asiakkaita myös kivijalkaliikkeistä.

Tulevaisuuden suunnitelmat ovat Zalandolla laajat myös Suomen osalta. Toimitusaikoja aiotaan nopeuttaa Suomessa, sillä muutamassa vuodessa Suomeen on syntynyt tiedostava, vaativa ja muotitietoinen verkkokaupan asiakasjoukko, joka osaa vaatiaa palvelua.

Suomen maajohtaja Delphine Mousseau kertoo Kauppalehden haastattelussa, että parannuksia Zalandon palveluihin Suomessa on tulossa. Tilausten käsittely nopeutuu ja livechat asiakaspalvelua on pian saatavilla myös suomenkielisillä Zalandon verkkosivuilla. Mobiiliasiakkaiden ostotapahtumaa on jo hiottu viimeisen päälle, sillä jo puolet verkkokaupan selailuista tapahtuu mobiilissa.

Zalando on perustanut Suomen teknologiakeskuksen, joka aloittaa pian toimintansa Helsingissä. Keskus työllistää 50 teknologia ja it-alan osaajaa.


Takaisin

Ei yhtään kommenttia tai arvostelua. Kokemuksia? Lisää kokemuksesi.

Kokemuksia? Lisää kommentti

Paljonko on yhteensä 1 + 2 + 3? (vastaus numerona)


Siirry alkuun